Ako na SEO
Napísané: utorok, 19. november 2013, 23:18 Napísal: Martin Kolárik
Pri tvorbe webových stránok a e-shopov dbáme na zásady optimalizácie pre vyhľadávače (SEO). Začíname vstupnou SEO analýzou, na základe ktorej navrhneme správnu informačnú štruktúru, a obsah stránok vrátane všetkých prvkov a funkcií. Nasleduje sprevádzkovanie webu, naplnenie webstránok pripraveným obsahom a otestovanie hotového webu.
SEO analýza obsahuje kontrolu a návrh odstraniena zjistených nedostatkov:
- kľúčových slov;
- obsahu webu;
- informačnej štruktúry webu;
- technických aspektov webu;
- odkazového profilu webu (linkbuilding).
SEO možno rozdeliť na on page a off page optimalizáciu, ktoré by mali spoločne vytvárať komplexnú stratégiu. Uvádzame prehľad základných SEO faktorov.
On page SEO:
- štruktúra webovej stránky a url adries;
- obsah stránky a vnútorné prelinkovanie;
- title tag a meta značky;
- technické prvky stránky.
Off page SEO:
- spätné odkazy;
- popularita webstránky.
Ako sa „robí“ SEO?
Optimalizácia pre vyhľadávače spočíva predovšetkým v správnom technickom riešení webovej stránky, a v kvalitnom obsahu. Súčasťou optimalizácie je zameranie tvorby obsahu webu na témy a kľúčové slová, ktoré zaujímajú potencionálnych zákazníkov.
Vhodné kľúčové slová a frázy (long tail) použijeme pri tvorbe url adries podstránok, a v rôznych variantoch doplníme do titulkov, nadpisov a ďalšieho textového obsahu stránok. Využijeme ich tiež pri tvorbe meta description, a alternatívnych popisov obrázkov (tagy „alt“ a „title“).
Vybudujeme prehľadnú a intuitívnu navigáciu na webe, a prelinkujeme podstránky webu s použitím správnych anchor textov. Mapou webu zabezpečíme okamžitý prístup ku všetkým stránkam webu pre návštevníkov, aj pre robotov vyhľadávacích systémov (Googlebot atď.).
To všetko je však len začiatok. Nasleduje budovanie obsahu a reputácie webu, vrátane získavania spätných odkazov (linkbuilding a linkbaiting).